poniedziałek, 24 lutego 2020

Przy ul. Miedzianej powstanie centrum logistyczne Panattoni. Mieszkańcy pytają o drogi

Artykuł z portalu infokatowice.pl:

Przy ul. Miedzianej powstanie centrum logistyczne Panattoni. Mieszkańcy pytają o drogi

(...)Panattoni nie ukrywa, że atutem lokalizacji jest bezpośrednia łączność terenu z aleją Roździeńskiego. Z kolei mieszkańcy obawiają się, że na tej drodze – i tak już bardzo mocno zatłoczonej – jeszcze bardziej zwiększy się ruch samochodów, zwłaszcza TiR-ów.

W ich imieniu zapytania w tej sprawie, a także o nowe drogi w tym rejonie, złożył radny miejski Dawid Durał. Warto przypomnieć, że już kilka lat temu miasto rozważało budowę w tym rejonie nowej drogi, będącej przedłużeniem ul. Miedzianej. Dzięki temu połączone zostałyby al. W. Roździeńskiego i ul. Obrońców Westerplatte.

W styczniu rady Durał pytał władze Katowic, czy w związku z planami Panattoni, miasto zamierza wykonać przedłużenie ulicy Miedzianej aż do ulicy Obrońców Westerplatte. Zaznaczył, że „inwestycja Panattoni wpłynie na znaczne zwiększenie w tym rejonie ruchu samochodów ciężarowych (TiR-ów)”. Wiceprezydent miasta Bogumił Sobula odpowiedział, że żadnych nowych dróg – które miałyby zbudować Katowice – w tym rejonie się nie planuje.

W związku z tym radny Durał złożył kolejne zapytanie.

Proszę o informację czy władze Katowic rozważały / rozważają możliwość budowy nowych dróg w rejonie inwestycji City Logistics Katowice, prowadzonej przez Panattoni, w rejonie al. W. Roździeńskiego i ul. Miedzianej? Proszę także o informację którymi drogami będzie realizowany dojazd do City Logistics Katowice? Mieszkańcy Dąbrówki Małej i Burowca są zaniepokojeni, że ta inwestycja w znaczący sposób zwiększy ruch samochodowy w tym rejonie, zwłaszcza TIR-ów, i – być może – jeszcze bardziej zakorkuje (i tak już mocno zakorkowaną) aleję Walentego Roździeńskiego – napisał radny Dawid Durał. Władze Katowic na to zapytanie jeszcze nie odpowiedziały (...).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz